Mot Almedalen!

Nä, men då drar jag och @klimatklubben.se till Almedalen då!

Iklädd en påminnelse om att 89% vill ha riktig klimatpolitik (det finns folkligt stöd för åtgärder). Hint, hint till ALLA politiska partier så här kvart i val: Fram med vassa, kreativa, smarta, rättvisa åtgärder som skapar stolthet, trygghet, beredskap och framtidstro.

Sommarens statement-tischa med tryck gjort av @majasbok på secondhand-tischor ( @imperfect.se = bäst ) är en påminnelse till beslutfattare, men också ett viktigt steg i att synliggöra den tysta majoriteten som vill ha förändring. 89% vill ha skarpare klimatpolitik, men tror att de är ensamma om att vilja ha just detta så de är … tysta (vilket bidrar till den lilla högljudda minoriteten får sätta agendan).

Det är maxat schema i Almedalen – minst sagt.

  • Hålla en talkshow med @mariasoxbo.se i Donnerska husets trädgård den 24 juni klockan 11.00! Temat? 89% vill ha skarpare klimatåtgärder – men hur kan åtgärderna se ut? Vi spånar tillsammans med @paulsvensson.se @veronicamagnussonvision @oxfamsverige @naturskyddsforeningen @erikshjalpensecondhand @goclimate @reformaten @cradlenet_ @climatesaver
    Alla politiska partier får GÄRNA sno alla idéer.
  • Arra ett 89%-mingel tillsammans med ett grymt gäng! @martnerman @kallenilver @paulsvensson.se och Tove Westling. Tack till @goclimate @icebugofficial @climatehero @klimatkollen.se som gjort minglet möjligt!
  • Sitta med i rundabordssamtal med fackförbundet @visionfack om lokal klimatomställning.
  • Tillsammans med @mariasoxbo.se ska jag snacka ”Elevborgarråd för klimatet” (barn och ungas möjlighet att vara delaktig i omställningen) under @viablecities Glo- och sno-picknick.Har signat upp på en massa grejer som jag ska gå och lyssna på också. Men mest av allt ska jag gå runt i min fina tischa och påminna politiker om att 89% vill ha skarpare klimatpolitik.

    Det finns folkligt stöd för åtgärder – så låt dem bli kreativa, effektiva, smarta och rättvisa. Håller du med?

    Ps. Vill du också ha en tischa? Beställ här, så high fivar vi när vi ses (kanske på den stora klimatdemon i Stockholm i augusti?).

Liked it? Take a second to support emmasundh on Patreon!
Become a patron at Patreon!

Loading Likes...

Lämna ett svar